נאט"ו: אחרי אוקראינה – רוסיה זוממת על מולדובה

    שלמה ריזל No Comments on נאט"ו: אחרי אוקראינה – רוסיה זוממת על מולדובה
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכיר בנאט"ו הזהיר אתמול כי לפי המידע שברשותו, רוסיה מתעתדת לכבוש את מולדבה, השוכנת מדרום לאוקראינה, וכבר משתמשת נגד קישינב באותה "לוחמה היברידית" שהביאה מאוחר יותר לפלישה למזרח אוקראינה.

    יצויין כי בצפון מולדבה מצוי חבל ארץ בשם טרנסניסטריה, שתושביו הבדלניים מחשיבים עצמם כאזרח רוסיים ושואפים לעצמאות ולאיחוד עם רוסיה. לפני כמה חודשים ערכו בדלנים אלו תרגילים צבאיים גדולים באזור, כאיתות על כוונתיהם שיועד לממשלה המלדבית היושבת בקישינב

    בינתיים, המורדים הפרו-רוסים ממשיכים להבעיר את השטח ודוחים ניסיונות נואשים של אוקראינה להפסקת הלחימה במזרח המדינה.

    בהמשך לחוקה שאושרה היום הפרלמנט האוקראיני למתן חנינה למורדים ולמתן מעמד מיוחד למחוזות המורדים – לוגנסק ודונייצק, מבטלים המורדים את החוק ואומרים כי "שלטון עצמי מלא יגובש בדונבס" (האזור של מחוזות לוגנסק ודנייצק) וכי "לשטח הזה כבר אין דבר עם אוקראינה". אנדרי פורגין, סגן ראש הממשלה של הרפובליקה העממית של דונייצק אמר לסוכנות ידיעות כי "אוקראינה חופשית לאמץ כל החוק שהיא רוצה (לגבי מחוזות אלו), אבל איננו לא מתכננים שום פדרליזציה עם אוקראינה, כך שהם לא ריאלים".

    באותה הצבעה, אישר הפרלמנט האוקראיני ברוב קולות את הסכם הסחר השנוי במחלוקת עם האיחוד האירופאי. השלכותיה של הצבעה זו מקרבים את אוקראינה למערב ויקלו עליה משמעותית, מחד, אך עלולים לדרדר באופן מיידי את אוקראינה למלחמה חוזרת – גדולה וממושכת יותר – מול מוסקבה, בשל הבגידה שרואה רוסיה בצעד אוקראיני זה.

    רוסיה גם מגיבה לראשונה על משלוחי הנשק שהחלו להישלח אתמול מנאט"ו לאוקראינה ואומרת כי הם מעודדים פשעי מלחמה.

    ובתוך כך, למרות הפסקת האש – ידיעות ממזרח אוקראינה מדווחות על ריכוז כוחות וציוד צבאי של המורדים הפרו-רוסים ככל הנראה כדי לכבוש 2 כפרים באזור לוגנסק. במהלך הלילה נהרגו לפחות 3 אזרחים אוקראינים מהפגזות המורדים



    0 תגובות